tisdag 6 januari 2009

You got to love her...Grattis Lotta

I dagens tidning står om att Lotta Bromé har blivit utsedd till p4:s bästa kvinnliga radiopratare. För min del kunde hon blivit en bästa alla kategorier och både manlig och kvinnlig.

Jag älskar Lotta Bromé! Varför? Ja det är nog svårare att svara på, på något sätt står hon för en trygg figur. Hon verkar vara en kvinna med fötterna på jorden, alldaglig, inte högdragen.

Välutbildad, alltså allmänbildad. Kan mycket om mycket.

Hennes röst är ljuvlig att lyssna till, hon är underbar på att intervjua, vågar fråga frågor på ett rättframt sätt utan att bli påträngande och utan att använda gamla journalist klyschor som, hur känns det?
Man behöver inte ducka eller gömma händerna i ansiktet när hon intervjuar någon.

Står för en typ av kvinnlighet som är självsäker samtidigt som hon är ödmjuk. Detta kommer att låta helt snurrigt märker jag.

Hon är en person som jag skulle vilja lära känna, personligen alltså. Jag tror att hon berikar sina vänners liv, såsom hon gör med oss lyssnare fast i en mindre utsträckning då hon faktiskt är begränsad i ett program.

Hon verkar var en trygg person som vet vad hon tycker och var hon står men ändå kan diskutera olika synsätt, på ett öppet vis (open minded)

Helt enkelt en prakt person i mina ögon, en av mina få idoler faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar