onsdag 7 januari 2009

Fredagen den 13:e-nej första jobbdagen!

Första dagen på jobbet efter ledigheten, det skulle visa sig att morgonen innan jag kom dit var jobbigare än hela dagen sammanlagt.

Morgonen börjar med att jag vaknar till min mobil som jag satt larmet på. Tittar förstrött mot mannens väckar klocka och ser att den skulle ringt klockan 6 om han aktiverat alarmet vill säga.

Morgonens första kommentar från mig blev, skulle inte du stigit upp för en stund sedan?

Därefter lite ordväxling om vem som faktiskt hade mest bråttom, jag vann.

Det resulterade i att mannnen fick smita ner på toan där nere medan jag gjorde iordning mig uppe.

Därefter ner och ut med hundarna och ge dem mat.

Upp igen ta upp dottern, klä på henne och borsta håret.

Ner igen, värma välling, då knackar det på dörren, mormor anländer för att passa barnbarnet då dagis är stängt. Mormor informerar om att hon mött en man utanför vårt hus som sagt att vi ska spola upp vatten eftersom de kommer att stänga av vattnet.

Därefter kommer maken nedspringande och säger hejdå.

Därefter knackar det på dörren och där står en man ochh viftar med en lapp att vattnet ska stängas mellan 9-15.

In i köket börja tappa upp vatten i allt som gick att finna för att mormor skulle ha tillgång till vatten under dagen.

Dessutom visade det sig att läckan var precis i vår korsning varvid jag var tvungen att säga till mannen som knackade på dörren att vänta med att börja gräva till jag hade passerat med bilen, annars skulle jag inte komma till jobbet alls.

Nåväl jag kom iväg ca 20 min för sent och med väglaget som rådde så var jag inte direkt i tid på jobbet, vad gör man?

På kafferasten roade jag mig med att läsa min favorittidning BLT och vad stog där att läsa? Jo att tre män (ålder okänd) åkt efter en bil i pulka för att se hur fort det kunde gå i Johannishus. Nåväl till slut tog "ödet" över och bilen åkte av vägen. De tre männen fick åka till akuten med skrapsår=jag var tvungen att ringa min svåger och fråga om han hade några skrapsår men det hade han inte. Jag tror att jag ska försöka träffa honom inom de närmsta dagarna, bara ifall att.

Men allvarligt, begåvat eller?

Mitt inne i samhället?

Dessutom stog det någonstans att de var nyktra...allvarligt igen?

De riskerar att åka dit för vårdslöshet i trafik?!!! How about vårdslöshet mot egen person? eller straffa mig för jag har inget i huvudet? eller finns det något straff för enbart dumhet?

Kanske någon kan intervjua dem och fråga hur de tänkte? mer än att kolla hur fort det gick att åka? Funderade de överhuvudtaget innan de påbörjade färden?

Varför slösa tid på eftertanke när man kan ligga på latsidan efter? (konvalesens) Eftertanke är det när man tänker efter???

Nu blev det en sån där lång blogg igen, undrar om någon orkar läsa mina menlösheter, nåväl jag har roligt när jag skiver dem i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar