tisdag 13 januari 2009

Ännu en dag avklarad, trots vård av sjukt barn

Att gå hemma och inte småäta är något som borde anses vara så svårt så att det ligger på tio i topp listan över svårigheter.

Trots denna svårighet har dagen gått bra, jag har lyckats dra på mig huvudvärk som trolig beror på för lite vätske intag.

Lunch idag bestod av nötfärsbiffar och sallad från igår fast utan majs denna gång.

Apelsin till efterrätt lyckades stoppa sötsuget.

Kvällsvard kassler och grönsaker rostade i ugn, zuccini, morötter, champinjoner, paprika och lök

Under dagen lite nötter och nu på kvällen kommer det att bli ytterligare en apelsin.

Jag måste tilläga att den första veckan alltid är svårast, man får liksom köra en reningsprocedur, socker ska bort, bröd ska bort, pasta och ris ska bort och potatis ska bort. Denna dieten anpassar ju jag lite själv efter mig själv så någon vetenskaplighet finns som sagt inte. Jag vet att jag inte ska äta morötter osv men jag måste ha något som mättar, jag har bestämt mig för att grönskaer och frukt är ok.

Frukt måste vara bättre än att stoppa i sig något av det andra jag är sugen på, typ nougatkakorna i frysen, lussekatterna, moccarutorna, ben & jerry half baked cockie glassen och mycket mer.

Nu plaskar det för mycket på tangentbordet så nu måste jag ta en apelsin!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar