måndag 5 januari 2009

Kylslaget, kallt, för kallt, stelfrusen!!!

Under kvällen har jag roat mig med att stå i ett kallt ridhus och förbereda tävlingen som går av stapeln imorgon. Det var frost på väggarna och efter 1 timme hade halva fötterna frusit till is.

Då återstod en timme till. Imorogon ska jag troligen stå där mellan 8.00-ca 14.30 blir kanon (not)

Jag har fortfarande inte tinat riktigt och det var två timmar sedan jag kom hem, jag har provat både, mat och kaffe samt godis och allt annat gott som fanns i gömmorna. Resultat jag fryser fortfarande fast är så proppad nu att jag dessutom mår illa, kanon.

Så var vi där igen, BLT har lyckats idag igen med att skriva så att alla förstår eller?

Butikens egna tippare satte ihop ett system som gav 445 637 kronor till Ronneby.För dem som köpt andelar i systemet blev det 30 000 kronor vardera att dela på.

Hur får man 30 000 vardera att dela på när vinst summan var 445637? Hur många var det som skulle dela på de 30 000 och en än mer befogad fråga hur många äppel hade Lasse kvar när Lisa ätit upp sina?

Usch jag brukar inte vara så gnällig men det är väl kylan.

Nu tycker jag att det kan bli lite varmare! Det räcker med ett par minusgrader och låt snön ligga kvar om det nu är så många som vill det, men inte för länge bara.

På onsdag börjar jobbet och då får det gärna vara bara vägar. Då ska mormor komma och passa barnet och hon har en bit att köra.

Jag längtar till våren!!! För mig får den gärna komma hit NUUUUUU!!!!!

Nu är det natt, natt som gäller, upp tidigt i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar