torsdag 29 januari 2009

Då var det klart...eller man ska kanske inte ropa hej..

Ikväll flyttade vi in kökssoffan i dotterns rum och gjorde vid den. DVS drog ut den, satte dit ben, madrass.

Jag hade förberett men nya Nicke Nyfiken lakan och när hon fick se den sken hon upp direkt och fick prova.

Sedan var det dags för pyjamas och välling och därefter det stora ögonblicket.

Jag hade bestämt mig innan för att göra som jag brukar vid nattning, säga natt natt, få en kram och en puss, lägga ned dottern och smya gå ut från sovrummet.

Det får bära eller brista. Sedan tänkte jag stå utanför dörren om hon fick för sig att gå upp, för att kunna lägga tillbaka henne direkt igen.

En gång började hon babbla, efter ca 2 min. Därefter kavlugnt, jag gick och tittade på tv i vårt sovrum och efter tio minuter gläntade jag på dörren och då sov hon.

Ska jag tro att det är klart nu och slänga ut spjälsängen :), kanske inte den får nog stå någon vecka i fall att...

Men vilken sagolik tur, yippieeeee

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar