söndag 18 januari 2009

Veckan som g(å)ott

Så har då en vecka förflutit men mindre kolhydrater och intet socker så långt ögat kan nå eller?

Tja det har gått ganska bra. Jag har hållit mig ifårn kolhydraterna, men fortsatt med frukt, som ihelgen blivit min räddning.

Varit sugen på något gott på kvällarna, ätit hallon, 1/2 äppel, 1/2 päron och lite vaniljvisp, ja va f-n det är ju helg. Så länge jag låter bli minst ett halv kilo lösgodis som det var innan så må det va hänt.

Igår provade jag ett lchf recept, jag mådde rätt kasst efter faktiskt, näst intill magkatarr så det här med smör, grädde och fet ost får nog tas med en nypa salt (eller inte).

Provade ett recept idag oxå som var en succé, fläskfilé med dragon-dijonsås. Mums

Jag tror att jag måste ge mig in i Gömda debatten inte för att jag på något sätt måste, men jag vill.

Sällan har ag varit så slukad av böcker att jag inte kunnat fungera. Men böckerna i Gömda serien har haft den effekten på mig. Jag började läsa Gömda på en semester och fick lägga den i från mig för att jag var tvungen, jag kände att denna boken kommer att göra mig så förbannad så jag förstör semestern. Jag levde mig in i handlingen något kopiöst.

Liza Marklunds alla böcker har fängslat mig, hon skriver på ett sätt som tilltalar mig.

Trots allt detta och debatten förstår jag inte de som känner sig svikna och lurade. På vilket sätt? Tyckte ni inte att böckerna var bra när ni läste dem? Jag kan inte tycka att hela läsupplevelsen blir förstör så här i efterhand för några detaljer inte stämde precis.

Soma Liza sa, hon har skrivit det som Mia ville att hon skulle skriva och hon har låtit henne berätta hela sin berättelse.

Nåväl det var vad jag hade att säga om detta. Alla får ju tack och lov tycka vad de vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar