fredag 21 augusti 2009

Vi trodde att vi hittat rätta rytmen, men...

Ni som tänker på något annat än det jag skriver nedan har troligen snuskig fantasi.

Det har visat sig att vår dotter inte längre bör sova på dagen. Detta har vi kommit på eftersom hon inte somnat förrän runt 22-22.30 på kvällarna.

Denna vecka har hon inte sovit på dagarna och vi har provat att lägga henne strax efter sju. Hon har somnat och det har gått kanon.

Men....

I natt vaknade vi klockan tre av att någon stod brevid sängen och gastade- ja ova hä. Eftersom mitt hjärta inte är av betong eller rättare sagt mina ben inte vill gå upp ur sängen så fick hon det.

Efter tre minuter säger den lilla ljuva stämman Base (Bamse) och pekar på tv:n men det är ju mitt i natten försöker jag, tror ni att det föll i god jord?

Lillapluttan var klarvaken och brottades med sin mamma och pappa mellan klockan tre och klockan fem i natt. När det sedan var dags att stiga upp och gå till dagis respektive jobb, gick det knappt att varken få liv i dottern eller i mig.

Troligen var detta en kombination av förkylning och att hon var kall. (vi hoppas på den förklaringen)

Ska tillägga att jag la mig klockan tolv igår. Jag har inte varit piggast idag ialla fall!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar